Tags

, , , , , , , , , ,

Ce vede Sadhguru în oglindă

What does Sadhguru see in the mirror?

Sursa [English original]: http://blog.ishafoundation.org/sadhguru/spot/what-does-sadhguru-see-in-the-mirror/

Sadhguru-mirror-01

Viaţa mea e de aşa natură, că sunt mereu implicat cu oameni. Oriunde mă aflu, în multe feluri, întotdeauna ating oameni; e foarte greu să articulezi şi să înţelegi asta. Din acest motiv, trebuie să fac duş cel puţin de trei sau patru ori pe zi; minim de două ori e obligatoriu, dar în funcţie de nivelul de activitate, de trei sau patru ori şi uneori chiar de cinci ori pe zi – nu ca să mă spăl de oameni, însă devine necesar. Poate că nu ating oamenii cu mâna, dar contactul energetic pe care îl stabilesc cu o întreagă masă de oameni este fundamental pentru munca mea. Diferite aspecte ale diferitor oameni chiar se lipesc, iar duşul devine o necesitate. După ce fac duş, trebuie să mă uit în oglindă? Nu. Arăt la fel în fiecare zi. Cei mai mulţi bărbaţi au problema cu părul de pe faţă, care creşte şi trebuie tuns sau bărbierit şi menţinut într-un anume fel. Eu arăt la fel în fiecare zi. Trebuie doar să îmi aranjez barba, iar pentru asta nu am nevoie de oglindă. Ştiu unde e şi am terminat. Pot să o deranjez şi să o aranjez fără oglindă. Oglinda nu joacă un rol aşa de important în viaţa mea, pentru că felul în care arăt este fix. Nu arăt altfel în zile diferite. Dacă închid ochii pentru o clipă şi simt, pur şi simplu, ştiu cum arăt. Dacă radiez sau nu este ceva ce e hotărât de acest lucru. Dacă nu merge cum trebuie, tot ce am de făcut e să închid ochii încă vreo câteva secunde, asta e tot.

Cea mai importantă întrebare care trebuie pusă este, dacă e vorba să arătăm bine, sau să trăim bine. Cât de minunat te simţi în tine e mai important decât cât de minunat arăţi. Dacă te simţi cu adevărat minunat, toată lumea se va simţi minunat în prezenţa ta. Dacă eşti în extaz, toţi cei care vin în contact cu tine, într-un fel sau altul, vor începe să trăiască acel extaz. Aţi observat că o faţă voioasă e întotdeauna o faţă frumoasă? Un chip în extaz e un chip magnific. Dacă arăţi bine, poate că eşti o operă de artă, dar nu o să se întâmple nimic mai mult. Sculpturile pot să arate bine, arta poate să arate bine, orice poate să arate bine – eu nu spun că să arăţi bine nu e bine. Tot ce spun e că timpul pe care îl investeşti în asta, în viaţa ta, îţi spune clar cine eşti, pentru că dacă ai ceva esenţial în tine, faptul că arăţi bine n-o să fie atât de relevant. Asta nu înseamnă că eu nu mă îngrijesc puţin de cum arăt; evident că o fac. Important, însă, este cât timp şi câtă atenţie acordăm acestui a arăta bine, în comparaţie cu a fi bun. Poate că eu inventez filosofia asta pentru că nu am nicio speranţă să arăt vreodată bine – trebuie să te descurci cu ceea ce ai. Ei bine, există doctori care pot să aranjeze felul în care arăţi, dar asta nu e aşa de important pentru mine. Aşa că iată-mă, aşa cum sunt.

În ziua de azi vedem că oamenii nu pot să îşi ia mâna din păr nicio clipă. Asta se întâmplă pur şi simplu pentru că nu există destulă esenţă. Dacă creezi în tine suficientă esenţă, faptul că părul tău stă în sus aşa sau aşa nu contează; oamenii tot o să te iubească pentru cine eşti tu. Dacă plănuieşti să ai un impact asupra lumii, ca actor sau în alt fel, impactul acela va avea loc datorită intensităţii şi esenţei tale, nu doar datorită coafurii tale.

Frumuseţea şi a fi frumos e o combinaţie de inteligenţă, intensitate, integritate, caracter, purtare, ţinută, graţie, iubire, bucurie, sănătate, stăpânire de sine, exuberanţă şi, desigur, forma şi dimensiunea anumitor părţi ale corpului. Toate astea le poţi realiza singur, cu excepţia ultimei, care necesită ajutor genetic sau ceva plastic.

Fie ca tu să nu fii ţinut captiv de o anumită idee de frumuseţe, ci să devii captivant pentru tot ceea ce te priveşte.

Iubire şi graţie,

Sadhguru

