Tags

, , , , , , , , ,

Sursa: blogul Isha Foundation

traducere de magicInsights

 Sadhguru ne vorbeşte despre chakre, sau punctele de joncţiune ale nadi-urilor, şi explică semnificaţia celor şapte chakre fundamentale.

Sadhguru:

Despre chakre se vorbeşte prea mult şi peste tot. Mai ales în Occident – pe unde te duci, ai „centre de aliniere a roţilor”, unde îţi „aliniază” chakrele şi mai ştiu eu ce. De la studiouri de yoga şi până la cabinete de chiropractică, toată lumea lucrează pe chakre, mai nou. Asta e ultima modă.

Aşadar, ce este o chakra? În corp există 114 chakre. Sunt mult mai multe, dar astea sunt cele majore. Le puteţi vedea ca fiind 114 casete de joncţiune, sau de confluenţă, ale nadi-urilor. Joncţiunile acestea sunt întotdeauna în formă de triunghiuri. „Chakra” înseamnă „roată” sau „cerc”. Pentru că ea întruchipează deplasarea de la o dimensiune la alta, este numită chakră, însă, de fapt, este un triunghi.

Cele şapte chakre fundamentale

7-chakras

Ce anume fac chakrele în sistem? Cele şapte chakre fundamentale sunt cunoscute ca muladhara, care se află în zona perineului, spaţiul dintre orificiul anal şi organul genital; svadhishthana, care se află chiar deasupra organului genital; manipuraka, aflată chiar sub buric; anahata, care se află imediat sub locul unde se unesc coastele; vishuddhi, care se află în scobitura gâtului; agna, aflată între sprâncene, şi sahasrar cunoscută şi ca brahmarandra, care se află în creştetul capului, acolo unde, atunci când se naşte un copil, se află un punct moale.

Putem să vorbim de chakre superioare şi chakre inferioare, însă astfel de exprimări sunt deseori şi cu prea mare uşurinţă înţelese greşit. E ca şi cum ai compara fundaţia unei clădiri cu acoperişul. Acoperişul nu e superior fundaţiei. Fundaţia este mai importantă pentru clădire decât acoperişul. Calitatea, durata de viaţă, stabilitatea şi siguranţa clădirii depind în mare măsură de fundaţie, mai degrabă decât de acoperiş. Dar în materie de limbaj, acoperişul este mai sus (superior), iar fundaţia e mai jos (inferioară).

Dacă energiile tale sunt predominant în muladhara, atunci factorii dominanţi în viaţa ta vor fi mâncatul şi dormitul. Chakrele nu au doar o dimensiune. Una din dimensiuni este existenţa lor fizică, însă ele au şi o dimensiune spirituală. Asta înseamnă că ele pot fi transformate complet. De exemplu, dacă accesăm tipul corect de conştienţă, aceeaşi muladhara care tânjeşte după mâncare şi somn poate să devină absolut liberă de procesul hranei şi al somnului.

Fundamentalmente, orice cale spirituală poate fi descrisă ca o călătorie de la muladhara la sahasrar.

A doua chakra este svadhishthana. Dacă energiile tale sunt predominant în svadhishthana, în viaţa ta, dominante vor fi plăcerile – cauţi plăceri, te bucuri de realitatea fizică în multe, multe feluri. Dacă energiile tale sunt predominant în manipuraka, atunci eşti o persoană de acţiune; poţi să faci multe lucruri în lume. Dacă energiile tale sunt predominant în anahata, atunci eşti o persoană foarte creativă. Dacă energiile tale sunt predominant în vishuddhi, atunci devii foarte puternic. Dacă energiile tale sunt predominant în agna sau dacă ajungi la agna, atunci eşti realizat din punct de vedere intelectual. Realizarea intelectuală îţi aduce pace. La nivel experienţial, nu s-a întâmplat încă, dar ai ajuns la realizarea intelectuală, iar asta te aduce la o anumită stare de pace şi stabilitate în interiorul tău, indiferent de ceea ce se întâmplă în afara ta. Odată ce energiile tale ajung la sahasrar, eşti în extaz, prosteşte de simplu. Nu există niciun stimul exterior, nu există pur şi simplu niciun motiv, ci eşti în extaz pur şi simplu pentru că energiile au atins un anumit punct culminant.

Căderea în sus

Fundamentalmente, orice cale spirituală poate fi descrisă ca o călătorie de la muladhara la sahasrar. Această călătorie este o evoluţie de la o dimensiune la alta; acestea nu sunt decât şapte niveluri diferite de intensitate.

Pentru a ne deplasa energiile de la muladhara la agna, există multe procese spirituale şi multe căi, însă pentru a ne deplasa de la agna la sahasrar nu există nicio cale. Nu există un mod anume. Trebuie fie să sari, fie să cazi într-un puţ fără fund. Asta se numeşte „căderea în sus”. În yoga, se spune că, dacă nu eşti dispus să cazi în sus, atunci n-o să ajungi acolo.

Acesta este motivul pentru care atât de mulţi oameni aşa-zis spirituali au ajuns la concluzia că pacea este cea mai înaltă posibilitate – pentru că au rămas blocaţi în agna. Pacea nu este cea mai înaltă posibilitate. Poţi să devii extatic, atât de extatic, încât întreaga lume devine o mare glumă în înţelegerea şi în experienţa ta. Tot ceea ce este fantastic de serios petnru toată lumea, pentru tine nu e decât o glumă.

Oamenii ajung şi se opres acolo multă vreme, doar ca să se hotărască să sară. De aceea, în tradiţiile spirituale, s-a pus întotdeauna atâta accent pe relaţia Guru-shishya – relaţia dintre maestru şi discipol: pur şi simplu pentru că, dacă trebuie să faci acest salt, ai nevoie de o încredere profundă în guru. 99.9% dintre oameni au nevoie de încredere, altfel nu pot să sară. Acesta este motivul pentru care se pune atâta accent pe această relaţie, pentru că fără încredere, n-o să faci niciodată saltul acela.

Advertisements