Tags

, , , , , , , ,

Fata intunecata a ‘vindecarii reconective’ – Crimele si abuzurile corporatiei The Reconnection

‘Dar nu conteaza ce fel de oameni sunt si ce fac; filosofia pe care o preda Pearl este, totusi, Adevarul’.
Pai nu este Adevarul, pentru ca nu este adevarata pentru Pearl. Filosofia dupa care traieste Pearl si dupa care si-a construit corporatia (declarat, nu ca e inventia mea) e filosofia eficientei economice si a profitului, filosofia iubirii de sine si a sfidarii de altul si de dumnezeu. In contextul acestei filosofii de viata, el foloseste o poveste pe care a facut-o sa sune ca ‘Adevarul’ pentru toata lumea. Asta am observat inca de cand am tradus cartea, fara sa fi cunoscut oamenii (ci doar analizand poza super-photoshop-ata de pe coperta) – si asta e si telul si arta amagirii, pana la urma.

Traducatorul nu poate sa faca un mesaj sa fie adevarat, ci doar sa fie conform cu mesajul-sursa. Ca practician insa, am avut ocazia sa studiez sursa mesajului mai indeaproape si astfel am putut sa observ ca sursa acestui mesaj nu este si o sursa de vindecare, evolutie sau iubire; nu are nimic de a face cu Sursa, ca sa zic asa, in termeni de new age, ci mai degraba imita, copiaza Sursa si transmite un mesaj-clona, lipsit de esenta, cu intentia de a amagi si sigur nu cu scopul de a vindeca.

Toate astea le-am scris pe blog, pe masura ce le-am inteles si eu, in alte cuvinte si forme si abordari. Cei care sunteti mai demult in grup le cunoasteti deja si, daca inca mai sunteti pe aici, probabil ca ati ridicat suficient de mult perdeaua amagirii pe subiectul asta, incat sa faceti loc si unui alt fel de informatie. Eu nu v-am spus chestiile astea ca sa va spulber sperantele de vindecare, sau sa va atrag catre, ce stiu eu, ‘afacerea mea’ in detrimentul afacerii nu stiu cui. Eu doar zic ca, in general, in zona asta (a terapiilor alternative, nu exclusiv a vindecarii reconective) e mai mult afacere decat vindecare.

De fapt, despre afacere stim sigur ca exista; despre vindecare, insa, nu, iar vindecare reconectiva stiu eu sigur ca nu exista. Si va zic ceva – asta e suficient😉 Zi frumoasa sa avem!